تخفیف ویژه!
کد شناسه :67966

تاریخ ایران باستان

5,500,000 ریال

Rated 5.00 out of 5 based on 0 بررسی
(0 بررسی)
موجود نیست

توضیحات کتاب تاریخ ایران باستان - پس از استقرار حکومت مشروطه (‌ مشیرالدوله پیرنیا ) که بیست بار به وزارت و چند بار به صدارت رسید و چند دوره نمایندگی مجلس را بر عهده گرفت، با آغاز سلطنت ( رضاخان پهلوی ) مانند بسیاری از رجال ملی و صالح که خوی مستبدانه وی با مزاج آنان سازگار نبود، حاضر به همکاری با رضاخان نشد و از سیاست کناره گرفت و خانه نشین شد.
اما این گوشه گیری و خانه نشینی برای تاریخ مملکت مفید افتاد و در واقع توفیقی اجباری برای وی فراهم آورد تا بتواند به کارهای علمی و تحقیقی خود بپردازد و به خدمت خود به مملکت به صورت دیگری ادامه دهد. بدین گونه از سال ۱۳۰۴ شمسی اقدام به تألیف کتابی به نام ایران باستانی نمود که در سال ۱۳۰۶ از چاپ درآمد. پس از چاپ این کتاب، مرحوم پیرنیا متوجه شد که داستان های قدیم تاریخی حماسی و ملی ایران که خود دارای جنبه های تاریخی نیز هست در ایران باستانی از نظر افتاده است و از این جهت با تنظیم و چاپ کتاب داستان های ایران قدیم آن را جبران کرد. این کتاب که در مرداد ماه ۱۳۰۷ شمسی به چاپ رسید در حقیقت متمم کتاب ایران باستانی محسوب می گردد. در فصول آخرکتاب سنجش داستان ها و نیز ترکیب و معانی اسامی قهرمانان افسانه های ایرانی آورده شده که بسیار ذیقیمت و دقیق است.
مرحوم پیرنیا بعد از انتشار دو کتاب اول خود به فکر تنظیم تاریخ مهم ایران باستان افتاد. ناگفته نماند در سایه ثبات و آرامشی که قهرا در این دوره پیش آمده بود، در میان فضلا و دانشمندان، اندیشه تنظیم یک دوره تاریخ مفصل ایران در کمیسیون های معارف و مجامع فرهنگی قوت گرفت و عده ای به این مهم توجه پیدا نمودند و...
( فروشگاه اینترنتی آثار بوک )
چکیده کتاب تاریخ ایران باستان : این کتاب حاوی وقایع ایران در عهد عیلام، بابل، آسور، ماد و هخامنش، سلوکی، اشکانی و ساسانی، به همراه  نقشه ها و تصاویر مهمی از آن ها نیز می باشد.